
God forankring er et fælles ansvar
Skal forandring være varig, skal den forankres i vores daglige praksis. Det er vi som borgere, medarbejdere og ledere alle medspillere i og ansvarlige for. Her på siden har vi samlet en række materialer og blogindlæg, som vi håber du kan bruge, hvad enten du er borger eller medarbejder i en offentlig forvaltning.



God samskabelse i praksis - en mini-guide

Borgerbudgettering fik tæv på Folkemødet

Lad borgerne bestemme

Ordbog for borgere og bisiddere

Hvor sikker er retssikkerheden?

Hørt ved toilettet: Karina søger kontanthjælp og hendes mand har misbrugsproblemer




Sådan stiller du de rigtige spørgsmål

Forkerte afgørelser koster kassen










Kommer snart
Vi lægger løbende nye materialer her på siden. Tilmeld dig mail-listen til Værktøjskassen og få besked.
Spørgsmål
Spørgsmål er et af de vigtigste redskaber man som borger eller bisidder kan bruge til at sikre god forvaltning. Når man stiller spørgsmål, er man med til, at skabe refleksion hos den man stiller spørgsmålet til. Man hjælper altså modtageren til at tænke sig om. Men man medvirker også til at sætte en dagsorden og sætte fokus på de ting, der er vigtige. Få en oversigt over forskellige spørgsmålstyper…
Ordbog for borgere og bisiddere
Som borger og bisidder kan man komme ud for rigtig mange ord og begreber i det offentlige sagsbehandlingssystem. Her kan du finde nogle af dem, og en forklaring på hvad de betyder. Vi har også skrevet, hvor i lovgivningen, der står mere om emnet…